mandag den 1. september 2014

Quilts

Jeg har også syet tæpper for Helene Juul. Det ene tæppe har jeg syet i forbindelse med et kursus, jeg holdt. Her underviste jeg i at sy kurver og buer. Det var ud fra et mønster, der hedder The Circle Game. Det er et mønster af Jenny Kingwell. Det kan fåes hos Helene. Jeg har desværre ikke noget billed af det helt færdig tæppe endnu. Maria Harrits har quiltet det, og det kan ses hos Helene Juul. Det var rigtig sjovt at sy.
Jeg har syet et tæppe færdigt, som Helene har arvet efter en afdød kunde. Dette tæppe har jeg endnu ikke fået et billed af færdigquiltet, men sådan så toppen ud, da jeg afleverede den. Dette kan også ses færdigt hos Helene Juul. Det er et rigtig flot tæppe designet af Sue Ambrose. Det hedder King George III quilt. Et super tæppe at sy for alle os, der elsker reproduktionsstoffer. 
Begge quilts var med på Helene`s stand på træffet her i weekenden.

3 kommentarer:

  1. Hold da helt op, du har lavet meget. Det tæppe, du har syet færdigt i repro stoffer er jeg helt vild med.
    Det er også nogle søde ting, du har syet. Specielt den store runde kurv. Den er da ikke til at stå for.

    SvarSlet
    Svar
    1. Begge mønstre fåes hos Helene. Tæppet er oplagt at sy som et restetæppe. Du har sikkert mange fine repro-rester;-)

      Slet